Belediye Haberler Menüsü Kurumsal Sayfa İnegöl Belediyesi
Optimize Edilmiş Mobil Menü
Etkinlik Filtreleme
Filtrele
En Yeni Haberler
7 Günlük Haberler
15 Günlük Haberler
30 Günlük Haberler
1 Yıllık Haberler
Tarih Aralığı Belirt
Kestirme Butonlar
Güncel Haberler
İnegöl Protokolü Bayramlaşma Töreninde Buluştu
İnegöl protokolü Ramazan Bayramı nedeniyle düzenlenen bayramlaşma töreninde bir araya geldi. Vatandaşların da katıldığı programda birlik beraberlik mesajları verildi.İnegöl protokolü, Ramazan Bayramı arifesinde Kent Meydanında bulunan sergi salonunda düzenlenen bayramlaşma töreninde bir araya geldi. İnegöl Kaymakamlığı ile İnegöl Belediyesi iş birliğinde gerçekleştirilen programa; Kaymakam Eren Arslan, AK Parti Bursa Milletvekili Ayhan Salman, Belediye Başkanı Alper Taban, siyasi parti temsilcileri, kurum amirleri, sivil toplum kuruluşlarının temsilcileri ve çok sayıda vatandaş katıldı. İlçe protokolüyle birlikte vatandaşların da bir araya gedildiği törende, Kuran’ı Kerim tilaveti ve dualar okunurken birlik ve beraberlik mesajları verildi.“RAMAZAN AYI’NI DOLU DOLU GEÇİRDİK”Protokol üyelerinin bayramlaşmasıyla başlayan törende, Belediye Başkanı Alper Taban davetlilere hitaben bir konuşma yaptı. Başkan Alper Taban konuşmasında, “Böyle güzel bir güne eriştiğimiz için Rabbimize hamd ediyorum. Ramazan ayını dolu dolu geçirdik. Çok davetler aldık bunların bir kısmına katıldık, bir kısmına katılamadık. Yoğunluktan dolayı katılamadığımız olduysa af fola. Teravih programlarımız, mahalle şenliklerimiz, iftar sonrası çay ikramlarımız, ziyaretlerimiz gibi programlar oldu. Ramazan ayının ruhuna uygun olarak müdürlüklerimizde üzerine düşen çalışmaları yaptı. Sosyal hizmetler Müdürlüğümüz de hem ramazan ayında hem de yılın 365 günü olması gereken tüm destekleri vermeye devam etti. Rabbim tüm ibadetlerimizi kabul eylesin, Ramazan ayımız ve bayramımız hayırlara vesile olsun.” dedi.“ŞEHRİMİZİN HAYIRSEVER YÖNÜ ÇOK FAZLA”Şehirdeki vatandaşların yardımseverlik yönüyle gururlandıklarını ifade eden Başkan Alper Taban, “Şehrimizin hayırsever yönü de çok fazla. Allah razı olsun sadece ramazan ayında değil yılın her günü yardımlarını ihtiyaç sahiplerine ulaştıran, hayırlarını bir başkası görmeden eriştiren güzel bir insan topluluğu var İnegöl’de. Bundan dolayı ne kadar şükretsek azdır.Buradaki buluşmamız bir ve beraber olmaya çok güzel bir işaret. Fikirlerimiz düşüncelerimiz ayrı olabilir ama ortak paydalarımız var.” dedi.“TÜM DÜNYADA SAVAŞLAR SON BULUP HUZUR İKLİMİ YERLEŞSİN İSTİYORUZ” Türkiye’nin yakınlarında devam eden savaşların son bulmasını dileyen ve ülkemizde huzur içinde yaşadığımızı hatırlatan Başkan Alper Taban, “Ülkemizde barış, sevgi ve saygı hâkim çok şükür. Ancak etrafımızın da ateş çemberi olduğunu hepimiz görüyoruz. İnşallah bir an önce savaşlar sona ermiş olur ve tüm dünyada başta İslam alemi olmak üzere huzur iklimi yerleşir. Hiçbir suçu olmayan, sivil olan, çocuğa, kadına, yetişkin insanlara bombalar yağdırılıyor. Bunun izahatı yok. Bu savaşların sona ermesi ve huzur ikliminin tüm dünyaya yayması için başta Cumhurbaşkanımızın ve hükümetimizin gayretlerini görüyoruz. Katkı ve destek veren herkese de çok teşekkür ediyoruz. Rabbim yardımcımız olsun.” dedi.“TÜRK TOPLUMU YENİDEN ŞEHİT OLMAYA HAZIR”18 Mart Çanakkale Zaferi ve Şehitleri Anma Günü’ne de değinen Başkan Alper Taban, “Çanakkale Zaferinin 111. yıl dönümü de ayrıca kutlu olsun. Bizler bir ülkenin nasıl vatan kılındığını bilen bir toplumuz. Müslüman ve Türk toplumu bunun bedelini canları ve kanlarını feda etme pahasına ödeyerek gerçekleştirdi. İnegöl’den Çanakkale Zaferi’nin gerçekleştirildiği tarihte 397 tane vatandaşımız canını feda ederek bizlere bu toprakları vatan kıldılar. Biz bunun bilincinde ve farkındayız bu sorumluluğumuzu da alıyoruz. Eğer bunları test etmeye kalkarlarsa bu toplumun tamamı yeniden şehit olmaya hazır.” dedi.“RAMAZAN BAYRAMIMIZ HAYIRLARA VESİLE OLSUN”Konuşmasını birlik ve beraberlik vurgusuyla tamamlayan Başkan Alper Taban, “Büyüklerimiz bize bu vatana emanet ettiler ama aynı şekilde kardeşlik ve birlik ruhunu da bizlere emanet ettiler. Başta Mustafa Kemal Atatürk ve silah arkadaşları olmak üzere şehitlerimizi rahmetle, gazilerimizi minnetle anıyoruz. Rabbim tüm şehrimizin ve İslam aleminin ramazan bayramını hayırlara vesile kılsın.” dedi.“ÇANAKKALE RUHU VE BAYRAM SEVİNCİNİ BİR ARADA YAŞIYORUZ”AK Parti Bursa Milletvekili Ayhan Salman ise, “Ramazan Bayramı’nın arifesindeyiz. Böylesine güzel ve anlamlı bir buluşmada sizlerle bir arada olmaktan büyük memnuniyet duyuyorum. Ramazan ayı boyunca birlik, beraberlik, paylaşma ve dayanışma duygularını en güzel şekilde yaşadık. Bugün de aynı ruhla bayrama kavuşmanın mutluluğunu yaşıyoruz. Bir yandan bayram sevincimizi paylaşırken, bir yandan da 18 Mart Çanakkale Zaferi’nin yıl dönümünü idrak ediyoruz. Çanakkale, bu milletin inancı, cesareti ve vatan sevgisiyle yazdığı büyük bir destandır. Aziz şehitlerimizi rahmet ve minnetle anıyorum. Savaşların son bulduğu bayramlara erişelim istiyoruz. Cumhurbaşkanımız Sayın Recep Tayyip Erdoğan liderliğinde ülkemizdeki huzurun tüm dünyaya erişmesi için gereken neyse bizler de gayretimizi gösteriyoruz. Rabbim birliğimizi, beraberliğimizi daim eylesin. Ramazan Bayramı’mızın ülkemize, milletimize ve tüm İslam âlemine hayırlar getirmesini diliyorum.” dedi.“BAYRAMLAR, KARDEŞLİK VE DAYANIŞMANIN EN GÜZEL GÜNLERİDİR”Kaymakam Eren Arslan da, ““Ramazan Bayramı’nın manevi iklimine erişmenin huzurunu hep birlikte yaşıyoruz. Bayramlar; kardeşliğin, dayanışmanın, muhabbetin ve paylaşmanın en güzel şekilde yaşandığı özel günlerdir. Bugün burada devletimiz, yerel yönetimlerimiz, kurumlarımız, sivil toplum kuruluşlarımız ve vatandaşlarımızla bir arada olmamız da bu güzel tablonun en anlamlı göstergesidir. İçinde bulunduğumuz bu günlerde 18 Mart Çanakkale Zaferi’nin yıl dönümünü de idrak ediyoruz. Çanakkale, milletimizin birlik olduğunda neleri başarabileceğinin en büyük nişanesidir. Vatan uğruna can veren tüm şehitlerimizi rahmet, minnet ve dualarla anıyoruz. Bu vesileyle tüm vatandaşlarımızın Ramazan Bayramı’nı tebrik ediyor, bayramın sağlık, huzur ve bereket getirmesini temenni ediyorum.” dedi.GÖREV BAŞINDAKİ KURUMLARA BAYRAM ZİYARETİKonuşmalar sonrası dualar yapıldı. Daha sonra protokol üyeleri; İnegöl Belediyesi Çözüm Merkezi ve Zabıta Müdürlüğü ile birlikte İlçe Emniyet Müdürlüğü ve İlçe Jandarma Komutanlığı başta olmak üzere görev başındaki kurumları ziyaret ederek görevli personellerin bayramını tebrik etti. Protokol üyeleri, İnegöl Devlet Hastanesi’nde hastaları ziyaret ederek bayramlarını kutladı.
19 Mart 2026
Gündem
İnegöl’de Bayram Öncesi Mezarlıklar Çiçek Bahçesine Büründü
İnegöl Belediyesi, Ramazan Bayramı arifesinde mezarlık ziyaretine gelen vatandaşlara ücretsiz 9 bin adet çiçek dağıtarak anlamlı bir uygulamayı bu yıl da sürdürdü.Her bayram öncesi gerçekleştirilen ücretsiz çiçek dağıtımı, bu bayramda da vatandaşların memnuniyetini kazandı. Dağıtılan çiçeklerle mezarlıklar, ziyaretçiler tarafından adeta birer çiçek bahçesine dönüştürülerek bayrama hazır hale getirildi.9 BİN ÇİÇEK DAĞITIMI YAPILDIİnegöl Belediyesi Park Bahçeler Müdürlüğü ile Defin Hizmetleri Müdürlüğü’nün ortak çalışması kapsamında; İstanbullu Hasan, Kavaklaraltı, Hastane, Orhaniye, Mahmudiye 1 ve 2 ile Hamzabeyli Sadık Ağa Kent Mezarlığı’nda toplam 9 bin çiçek dağıtıldı. Mezarlıkları ziyaret eden vatandaşlar, aldıkları çiçekleri yakınlarının kabirlerine dikerek alanları adeta birer çiçek bahçesine dönüştürdü.Duygusal anların yaşandığı ziyaretlerde, mezarlıkların rengârenk görüntüsü bayram öncesi manevi atmosferi daha da güçlendirdi. İnegöl Belediyesi’nin bu anlamlı hizmeti, vatandaşlar tarafından memnuniyetle karşılandı.
19 Mart 2026
Gündem
İnegöl’de Birlik Ve Beraberlik Sofrası Kuruldu
İnegöl Belediyesi’nin düzenlediği iftar programında bu yıl da birlik ve beraberlik tablosu oluştu. Kurum müdürleri ile 116 mahalle muhtarı aynı sofrada buluşurken, protokol üyeleri de programa katılım sağladı. Gecede “Ortak paydamız İnegöl” vurgusu ön plana çıktı.İnegöl Belediyesi’nin ev sahipliğinde gerçekleştirilen programa Kaymakam Eren Arslan, AK Parti Bursa Milletvekili Ayhan Salman, İnegöl Belediye Başkanı Alper Taban, Belediye Başkan Yardımcıları ve daire müdürleri, AK Parti İnegöl İlçe Başkanı Mustafa Durmuş ile kamu kurumlarının müdürleri ve mahalle muhtarları katıldı.“BİRLİK VE BERABERLİĞİMİZ DAİM OLSUN”Programda selamlama konuşması yapan Başkan Alper Taban, Ramazan ayının birlik, beraberlik ve dayanışma ayı olduğuna dikkat çekerek sözlerine teşekkürle başladı. Başkan Taban açıklamasında, “Birlik ve beraberliğe her zamankinden daha fazla ihtiyaç duyduğumuz bu günlerde bu sofrayı bereketlendirdiğiniz için her birinize teşekkür ediyor, Ramazan-ı Şerif’inizi tebrik ediyorum. Elhamdülillah bizleri bu günlere ulaştıran Cenab-ı Allah’a şükrediyoruz. Ancak bir taraftan da ülkemizin çevresinde yaşanan hadiseleri görüyoruz. Coğrafyamız adeta bir ateş çemberi. İran’da yaşanan olaylar, Gazze’deki zulüm ve farklı coğrafyalardaki acılar yüreğimizi yakıyor. Yapılan zulümleri lanetliyor, kınıyoruz. Cenab-ı Allah kötüye fırsat vermesin. Bu birlik ve beraberlikle ettiğimiz duaların kabul olmasını niyaz ediyorum.” dedi.“İNEGÖL BİRÇOK İLDEN BÜYÜK SORUMLULUK ALANINA SAHİP”İnegöl’ün her geçen gün büyüdüğünü belirten Başkan Alper Taban, şehrin artık 300 bini aşan nüfusuyla büyük bir yerleşim merkezi olduğunu ifade etti. Son bir yılda 3 bin 750 kişilik artış yaşandığını hatırlatarak, “Türkiye’de bin nüfuslu ilçeler var. Bu açıdan baktığımızda İnegöl artık birçok ilden daha büyük bir sorumluluk alanına sahip. Bu şehir tek başına bir kişinin gayretiyle yönetilemez; hepimizin ortak emeğiyle büyüyor. İnegöl için emek veren herkesten Allah razı olsun. Gayretlerinize şahidim ve her birinize teşekkür ediyorum. İnşallah daha güzel hizmetleri vatandaşlarımıza ulaştırmak için can birliğiyle çalışmaya devam edeceğiz.” dedi.“RAMAZAN AYI RUHUNU İNEGÖL GENELİNE YAYIYORUZ”Ramazan ayı boyunca İnegöl Belediyesi olarak cami merkezli programlara ağırlık verdiklerini ifade eden Taban, kıymetli hafızların davet edildiğini ve teravih buluşmalarında vatandaşlarla bir araya gelindiğini söyledi. İftar programlarında ise sivil toplum kuruluşları, kaymakamlık ve belediye organizasyonlarıyla İnegöl’de güçlü bir dayanışma ortamı oluştuğunu vurguladı.“BİRLİK İÇİNDE GÜÇLÜ İNEGÖL”AK Parti Bursa Milletvekili Ayhan Salman da programda yaptığı konuşmada Ramazan ayının bereketini ve huzurunu aynı sofrada paylaşmanın mutluluğunu yaşadıklarını ifade etti. Bu anlamlı organizasyon için Belediye Başkanı Alper Taban’a ve Kaymakam Eren Arslan’a teşekkür eden Salman, İnegöl’ün muhtarların, belediyenin ve kurum müdürlerinin gayretiyle her geçen gün daha da güçlendiğini söyledi. Ankara ayağında da destek vermeye devam ettiklerini belirten Salman, sanayisi, tarımı ve ekonomisiyle hızla büyüyen İnegöl’ün güvenlikten sağlığa, eğitimden çevreye kadar tüm alanlarda koordinasyon içinde yönetildiğini vurguladı. “El ele verdiğimizde daha güçlü bir şehir ortaya çıkıyor. Hedefimiz, bizden sonraki nesillere daha gelişmiş, daha huzurlu bir İnegöl bırakmak” diyen Salman, birlik ve beraberliğin önemine dikkat çekti. Konuşmasında İslam coğrafyasında yaşanan acılara da değinen Salman, özellikle Gazze’de devam eden saldırıların yürekleri dağladığını belirterek, Ramazan ayında yaşanan zulmü kınadıklarını ifade etti.“İŞBİRLİKLERİYLE SORUNLAR KARARLILIKLA ÇÖZÜLÜYOR”İlçe Kaymakamı Eren Arslan da yaptığı konuşmada, Ramazan ayının hayırlara vesile olmasını temenni ederek tüm ibadetlerin kabulünü diledi. Program için Belediye Başkanı Alper Taban’a ve emeği geçen belediye personeline teşekkür eden Arslan, İnegöl’de huzurlu ve uyumlu bir çalışma ortamı bulunduğunu ifade etti. Kurumlar arası güçlü iş birliği sayesinde sorunların kararlılıkla çözüldüğünü belirten Arslan, Ankara’da da desteklerini esirgemeyen Milletvekili Ayhan Salman’a teşekkür etti. Dünyada ve İslam coğrafyasında yaşanan gelişmelere de değinen Arslan, adaletin, huzurun ve barışın hâkim olduğu günlere ulaşma temennisiyle konuşmasını tamamladı.İFTAR SONRASI TERAVİH VE TATLI İKRAMIProgramın ardından protokol üyeleri ile birlikte Halitpaşa Camii’nde teravih namazı eda edildi. Manevi atmosferin hâkim olduğu gecede, birlik ve beraberlik duygusu cami avlusunda da devam etti. Teravih namazı sonrası vatandaşlara tatlı ikramında bulunularak Ramazan’ın paylaşma ve kardeşlik ruhu hep birlikte yaşandı.
03 Mart 2026
Gündem
İnegöl Belediyesi’nden Millet Bahçesi İddialarına İlişkin Açıklama
İnegöl Belediyesi’nin yapımını sürdürdüğü İnegöl Millet Bahçesi projesine ilişkin sosyal medya hesaplarında yapılan algı ve halkı yanlış bilgilendiren paylaşımların ardından, İnegöl Belediyesi konuya ilişkin yazılı bir açıklama yayınladı.İnegöl Belediyesi tarafından Hamzabey Mahallesi sınırlarında Boğazköy Barajı kıyısında yapımı devam eden ve toplamda 451 bin 800 metrekare alana sahip olan İnegöl Millet Bahçesinde yapım çalışmaları sürüyor. İnegöl Millet Bahçesi projesi yapımı uzun bir iş takvimine bağlı olarak devam eden projeye ilişkin sosyal medya hesaplarında yapılan çeşitli paylaşımlar sonrası, İnegöl Belediyesi konuya ilişkin yazılı bir açıklama yaptı.“BURASI ŞANTİYE ALANI, YAPIMI DEVAM EDEN BİR PROJE”Bölgenin en büyük yeşil alan projelerinden biri olan İnegöl Millet Bahçesi’nde ikinci etap çalışmalarının tüm hızıyla devam ettiği belirtilen açıklamada, şu ifadelere yer verildi; “Kurumumuzun hayata geçirdiği, Bursa’nın en büyük Millet Bahçesi unvanına sahip, toplamda 451 bin 800 metrekare alanda inşa edilen İnegöl Millet Bahçesi projesi halen yapım aşamasında olup, söz konusu alan kullanıma kapalı şantiye sahasıdır.”Sosyal medyada üç ayrı videoda böylesine devasa bir projenin farklı algılarla karalanmaya çalışıldığına şahit olduk. “Bir tekme ile yıkılacak istinat duvarı” başlığıyla algı oluşturan ve halkı yanıltan paylaşımlar yapılması üzerine, kamuoyunu doğru şekilde bilgilendirme gereği duyuldu. Halen aktif bir şantiye sahası olan Millet Bahçesi alanında bir vatandaş, bazı bölümleri zarar görmüş istinat duvarını çeşitli iftira ve hakaretlerle gösteriyor. Videoda yer alan görüntülerin, bölgede devam eden altyapı kazısı sırasında ekskavatörün çarptığı bir bölümde çekildiği tespit edilirken, bunun dışında yıkılan herhangi bir alan bulunmadığı belirlenmiştir.”Aynı şahsın yayınladığı bir başka videoda ise “Sahtekârlığa bakın, sözde istinat duvarı” başlığıyla istinat duvarının görsel amaçlı yapılan derz sıvaları, sanki duvarı tutan betonlarmış gibi gösterilerek algı oluşturuluyor.“HUKUKİ SÜREÇ BAŞLATILDI”Bu alanın ihale süreci devam eden önemli bir projenin şantiye alanı olduğunu tekrar vurgulayarak, aynı zamanda ilgili müteahhit firmadan yeri teslim almadığımızı da hatırlatmak isteriz. Yapımı devam eden böylesine devasa bir projede maksatlı şekilde video çekerek bunu paylaşan kullanıcılar hakkında ilgili hukuki çalışmalar başlatılacaktır.”
25 Şubat 2026
Gündem
İnegöl’de Helva Kazanları Miraç Kandili İçin Kaynadı
Peygamber Efendimiz Hazreti Muhammed’in (s.a.v.) Allah’ın huzuruna yükseldiği gece olarak kabul edilen Miraç Kandili dolayısıyla İnegöl Belediyesi tarafından anlamlı bir program düzenlendi. Yeşil Cami’de gerçekleştirilen programda, namaz sonrası cami cemaati ve vatandaşlara helva ikramında bulunuldu. İnegöl Belediyesi’nin düzenlediği programda, Miraç Kandili’nin manevi atmosferi hep birlikte yaşanırken, birlik ve beraberlik duyguları da pekiştirildi. Programa İnegöl Belediye Başkanı Alper Taban’ın yanı sıra AK Parti İlçe Başkanı Mustafa Durmuş, belediye başkan yardımcıları ve belediye meclis üyeleri de katıldı. Protokol üyeleri vatandaşlarla yakından ilgilenerek sohbet etti, kandillerini tebrik etti ve bu mübarek gecenin hayırlara vesile olması temennisinde bulundu.İnegöl Belediyesi’nin geleneksel hale getirdiği kandil programları kapsamında düzenlenen etkinlik, vatandaşlardan yoğun ilgi gördü. Paylaşma, dayanışma ve kardeşlik duygularının ön plana çıktığı Miraç Kandili gecesi, samimi ortamı ve yapılan ikramlarla hafızalarda yer etti.
16 Ocak 2026
Gündem
İnegöl Belediyesi 2025’i Değerlendirdi, 2026 Hedeflerini Masaya Yatırdı
İnegöl Belediyesi’nin her yıl geleneksel olarak gerçekleştirdiği yıllık değerlendirme ve istişare toplantısı, bu yıl şifalı suları ve doğal güzellikleriyle öne çıkan Oylat Kaplıcaları’nda yapıldı. Çağlayan Otel’de sabah saatlerinde başlayan ve gün boyu devam eden programa; Belediye Başkanı Alper Taban, başkan yardımcıları, belediye meclis üyeleri, İnegöl Belediyesi’nin daire müdürleri ile basın mensupları katıldı.Toplantı kapsamında daire müdürleri, 2025 yılı boyunca yürütülen çalışmaları ve 2026 yılına ilişkin hedeflerini meclis üyelerine hazırladıkları sunumlarla aktardı. Programda hem geride kalan yılın kapsamlı bir değerlendirmesi yapıldı hem de önümüzdeki döneme dair yol haritası ele alındı.“OYLAT, İNEGÖL’ÜN TURİZMDE EN GÜÇLÜ ALANLARINDAN BİRİ”Programın açılış ve değerlendirme bölümünde konuşan İnegöl Belediye Başkanı Alper Taban, toplantının amacının geçmiş yılı sağlıklı şekilde analiz etmek ve gelecek süreci doğru planlamak olduğunu vurguladı. Başkan Alper Taban konuşmasında, “Bu yıl toplantımızı Oylat’ta gerçekleştirmek istedik. Oylat, İnegöl’ün turizm yönünde en güçlü alanlarından biri. Buraya yeni yatırımlar kazandırmak için çalışmalar yürütüyoruz. Geçen dönemde şelale yolu olarak bilinen orman yolunun yapımı için Orman Müdürlüğümüz ve Bakanlığımızdan destek almıştık. Son dönemde özellikle günübirlik ziyaretçi sayısında ciddi bir artış olduğunu görüyoruz.” dedi.“YENİ YATIRIMLAR KAZANDIRMAK ADINA ÇALIŞIYORUZ”Bölgede yeni tesis ve otel yatırımlarına yönelik çalışmaların sürdüğünü ifade eden Başkan Alper Taban, “Bu bölge içerisinde yeni bir tesis, yeni bir otel yapımıyla ilgili çalışmalarımız var. İnşallah bu yıl, eski büyük otelin bulunduğu alanda yeni bir otel projesinin yapımına başlamayı hedefliyoruz. Oylat Mağarası’nın çok özel bir mağara. Burada bir yatırımcı ve işletici var ancak bunun yeterli olmadığını düşünüyorum. Bu alanın kapısında kuyruk olması lazım. Yapacağımız iyileştirmelerle daha fazla vatandaşımızın bu alanları gezdiği, İnegöl’ün köftesini yediği, kaplıcasında kaldığı, mobilyasına baktığı bir ortam oluşturmak istiyoruz.” dedi.“2025 KOLAY BİR YIL OLMADI”2025 yılının genel bir muhasebesini de yapan Başkan Alper Taban yaşanan zorluklara dikkat çekerek, “2025 yılı acısıyla tatlısıyla, sevinciyle üzüntüsüyle geride kaldı. Ülkemiz adına kolay bir yıl olmadı, zor bir yol oldu. Seller ve orman yangınları hepimizi çok üzdü. Bu konularda çok daha dikkatli olmamız gerekiyor.” dedi.“BÜTÇESİNİN YATIRIMA DÖNÜŞTÜREN BELEDİYEYİZ”Bütçe disiplininin önemine değinen Başkan Alper Taban, “Yıl içerisinde yatırım yapabilmek için bütçe hedeflerinin doğru şekilde gerçekleşmesi gerekiyor. Bu noktada bütçelerimizin, tahmin ettiğimiz ve hedeflediğimiz şekilde gerçekleştiğini öngörüyoruz.” ifadelerini kullandı.“ALINAN KARARLARIN BÜYÜK BÖLÜMÜ OY BİRLİĞİYLE GEÇİYOR”Yerel yönetimde ortak aklın önemine vurgu yapan Başkan Alper Taban belediye meclisindeki uyuma da dikkat çekerek, “Bizler İnegöl’den mesulüz. İnegöl için, halkımız için gayret ediyoruz. Belediye Meclisi olarak aldığımız kararların hemen hemen tamamı oy birliğiyle geçiyor. Bu da ortaya konulan hizmetlerde ortak emeğin göstergesidir.” dedi.“ÖNÜMÜZDE 3 YILLIK BİR HİZMET SÜRECİ VAR”Konuşmasının sonunda önlerindeki hizmet süresine değinen Başkan Alper Taban, “İnegöl Belediyesi 2026 yılı itibarıyla 156 yaşında. 156 yıldır ayakta olan bu kurumda bizler de kendimizi sürekli iyileştirmeye çalışıyoruz. Zaman çok hızlı geçiyor. Önümüzde yaklaşık 3 yıl var. Bu süre içerisinde neleri tamamlayabilirsek, verdiğimiz sözleri ne kadar hayata geçirebilirsek bizim için o kadar faydalı olacak.” dedi.DAİRE MÜDÜRLERİ 2025 YILINI ANLATTIAçılış konuşmasının ardından Belediye Başkanı Alper Taban ile Başkan Yardımcıları ve tüm meclis üyelerinin bulunduğu salonda, daire müdürleri sırayla 2025 yılı çalışmalarına ilişkin sunumlarını gerçekleştirdi.Akşam 18.00’da sona eren sunumların ardından Başkan Taban yeniden kürsüye gelerek meclis üyelerinin sorularını yanıtladı. Bu sırada meclis üyeleri daire müdürlerinin yaptıkları sunumları puanlandırarak en iyi sunumu yapan daire müdürünü belirledi. Kültür ve Sosyal İşler Müdürü Önder Kılıç meclis üyelerinin oylarıyla 1’inci seçilirken, İnsan Kaynakları ve Eğitim Müdürü Osman Kalkan 2’nci, Fen İşleri Müdürü Yakup Can ise 3’üncü oldu. Hediyeleri ise meclis üyeleri, başkan yardımcıları ve Belediye Başkanı Alper Taban tarafından takdim edildi.
14 Ocak 2026
Gündem
Sanatseverler Türk Sanat Müziği Gecesinde Buluşuyor
İnegöl Belediyesi, kültür ve sanat etkinlikleriyle ilçe halkını sanatın birleştirici gücü etrafında buluşturmaya aralıksız devam ediyor. Her yaştan vatandaşa hitap eden etkinliklerle sosyal yaşamı zenginleştirmeyi hedefleyen İnegöl Belediyesi, bu kapsamda Türk Sanat Müziği tutkunlarını özel bir konser programında bir araya getirecek.İnegöl Belediyesi Türk Sanat Müziği Korosu, Şef Diler Yalaza yönetiminde sahne alacak. Türk Sanat Müziği’nin hafızalara kazınan, seçkin eserlerinin seslendirileceği konser, 16 Ocak Cuma günü saat 20.00’de Beşinci Mevsim Kültür Sanat Merkezi’nde gerçekleştirilecek. Koro ve saz sanatçılarının güçlü performanslarıyla müzikseverlere unutulmaz bir akşam yaşatması hedefleniyor.ÜCRETSİZ BİLETLER 14 OCAK ÇARŞAMBA SABAHI SATIŞTAKültür ve sanatı herkes için ulaşılabilir kılmayı amaçlayan İnegöl Belediyesi tarafından düzenlenen konser ücretsiz olarak izlenebilecek. Konserin ücretsiz biletleri, 14 Ocak 2026 Çarşamba günü saat 09.00 itibarıyla etkinlik.inegolbel.tr adresi üzerinden satışa sunulacak. BAŞKAN TABAN’DAN DAVETİnegöl Belediye Başkanı Alper Taban, kültür-sanat faaliyetlerinin şehir hayatına değer kattığını vurgulayarak, “İnegöl’de sadece fiziki yatırımlarla değil, kültür ve sanat etkinlikleriyle de vatandaşlarımızın yaşamına dokunmaya devam ediyoruz. Tüm sanatseverleri Türk Sanat Müziği Koromuzun bu güzel konserine davet ediyorum.” ifadelerini kullandı.
12 Ocak 2026
Gündem
İnegöl’de Zaferden Kurtuluşa Dolu Dolu 9 Gün
İnegöl’de 30 Ağustos Zafer Bayramı’yla başlayıp 6 Eylül İnegöl’ün düşman işgalinden kurtuluşunun 103’üncü yılını da kapsayan tarihler arasında 9 gün boyunca düzenlenecek etkinlik ve programlar belli oldu. Belediye Başkanı Alper Taban, tüm ilçe halkını “Zaferden Kurtuluşa” etkinliklerine davet etti.Türk milletinin zaferler ayı olarak ifade edilen Ağustos ile İnegöl’ün düşman işgalinden kurtuluş günü olan 6 Eylül İnegöl’de her yıl olduğu gibi bu yıl da büyük bir coşku ile düzenlenecek programlarla geçecek. 30 Ağustos Zafer Bayramından başlayarak 7 Eylül Pazar gününe kadar İnegöl’de hemen hemen her gün farklı etkinlik ve organizasyonlarla zaferden kurtuluşa uzanan günler yad edilecek. Şehitlerimizin dualarla anılacağı, kahramanlıkların hatırlanacağı, zaferin ve kurtuluşun coşkuyla kutlanacağı 9 günlük “Zaferden Kurtuluşa” etkinliklerinin detayları belli oldu. İnegöl Kaymakamlığı ve İnegöl Belediyesi iş birliğinde yapılacak programları kamuoyu ile paylaşan Belediye Başkanı Alper Taban, tüm ilçe halkını programlara davet etti.ZAFERİ DE KURTULUŞU DA ŞEHİR OLARAK COŞKUYLA KUTLAYALIMZaferden Kurtuluşa etkinliklerinde şehir olarak hep birlikte olmayı arzu ettiklerini kaydeden Başkan Taban, “Her yıl bu anlamlı günleri dolu dolu yaşıyoruz. Bu yıl da yine aynı şekilde bir yandan yaşanan zulümlerin acısını hissederek, bir yandan şehitlerimizi anarak, bir yandan zafer ve kurtuluşun coşkusunu yaşayarak ama her şeyden önemlisi bu topraklarda bu milletin yaşadıklarını unutmayarak dolu dolu bir program dizisi hazırladık. 9 gün sürecek etkinliklerimiz şehrimizin farklı noktalarında halkımızla buluşacak. Her alanda, her etkinlikte bu coşkuyu yaşamak ve yaşatmak istiyoruz. Bunda da vatandaşlarımızın ilgi alakası ve katılımları çok kıymetli. İşte bu yüzden, 30 Ağustos Zafer Bayramından başlamak üzere şehrimizin düşman işgalinden kurtuluşunun 103’üncü yılını kutlayacağımız 6 Eylül’e kadar tüm programlarımızda şehir olarak kalabalık, coşkulu bir şekilde hareket etmeyi arzu ediyoruz. Vatandaşlarımızı şimdiden davet ediyorum” dedi.PROGRAMLAR ZAFER COŞKUSUYLA BAŞLAYACAKProgramları da gün gün paylaşan Başkan Alper Taban, şöyle devam etti: “Zaferden Kurtuluşa etkinliklerimiz 30 Ağustos Cumartesi günü sabah 09.00’da Atatürk Anıtında Zafer Bayramı resmi törenleri ve çelenk sunumuyla başlayacak. Çelenk sunumu sonrası Yeni Belediye Binamızın önündeki alanda halk dansları gösterileri ve şiirlerin okunmasıyla devam edecek. 10.30’da ise İnegöl İlçe Kaymakamlığında resmi kabuller gerçekleştirilecek. Yine 30 Ağustos Cumartesi akşam 20.30’da ise heykel önünde Semih Kandemir ile Riva Orkestrası Zafer Konseri programımız olacak.”TARİHİN İZİNDE KÜLTÜR GEZİSİ“31 Ağustos Pazar günü ise 10.00’da başlayacak olan ve gün boyu devam edecek, daha önce kayıtları alınan vatandaşlarımızın katılımlarıyla Tarihin İzinde Kültür Gezisi etkinliğimiz yapılacak. Gezi kapsamında; Turgutalp Türbesi, Şehitler Mahallesi İstiklal Şehitliği, Halhalca Mahalleleri İstiklal Şehitliği, Garnizon Şehitliği ziyaret edilecek.”ZAFERDEN KURTULUŞA PEDAL BASILACAK“Zaferden Kurtuluşa etkinliklerimiz 02 Eylül Salı günü akşamüzeri 18.30’da düzenlenecek Bisiklet Turu ile devam edecek. Bu etkinlik için kayıt oluşturmaya gerek yok. İsteyen tüm vatandaşlarımız program başlangıcında belirtilen noktada olduğunda, turumuza katılabilecek. Vatandaşlarımızla beraber itfaiye önünden başlayıp heykel önünde son bulacak Zaferden Kurtuluşa Bisiklet Turumuza tüm ilçe halkımızı, genci yaşlısı herkesi davet ediyorum.”ŞEHİTLER ANISINA MEVLİT OKUNACAK“Bu yıl aynı zamanda 03 Eylül Çarşamba akşamı Mevlit Kandilini idrak edeceğiz. Zaferden Kurtuluşa programlarımızla kandili birleştirerek Çarşamba akşamı akşam namazı sonrası 20.15’te İshakpaşa Camisinde Mevlit Kandili ve şehitlerimizi anma programı yapılacak. Hem kandili kutlayıp hem de şehitlerimizi anmış olacağız.”TSM KOROSU ZAFER VE KURTULUŞ TEMASIYLA SAHNEYE ÇIKIYOR“04 Eylül Perşembe akşamı ise 20.30’da heykel önünde İnegöl Belediyesi Türk Sanat Müziği Koromuz sahne alacak. Zafer ve kurtuluş temasıyla düzenlenecek konserde vatandaşlarımıza eşsiz bir sanat müziği gecesi sunmak istiyoruz.”SOKAK BASKETBOLU TURNUVASINDA FİNAL HEYECANI“Zaferden Kurtuluşa etkinliklerimiz sadece sanatsal faaliyetlerle sınırlı değil. Sportif etkinliklerimiz de var. Daha önce duyurusu yapılan ve başvuruları da halen devam eden Refik Gür Sokak Basketbolu Turnuvası düzenliyoruz. 3-4-5 Eylül tarihlerinde yapılacak turnuvanın finali 05 Eylül Cuma 22.00’da Nikah Dairesi önü basketbol sahasında yapılacak. Cuma akşamımızı da bu final heyecanına ayırmış olduk.”6 EYLÜL GÜNÜ DOLU DOLU GEÇECEK“06 Eylül Cumartesi günü ise şehrimizin düşman işgalinden kurtuluşunun 103. Yılı sabah başlayıp gün boyu sürecek programlarla dolu dolu geçecek. 09.30’dfa heykel önünde düzenlenecek resmi törenler ve çelenk sunumu akabinde 10.00’da Garnizon Şehitliği ziyareti ve ardından Gaziler Derneği ziyaretimiz olacak. 19.30’da eski belediye önünden heykele kortej yürüyüşümüz gerçekleştirilecek. 20.00’da da heykel önünde İnegöl Belediyesi Halk Dansları Müzikali programımız olacak.”GELENEKSEL HALK YÜRÜYÜŞÜ VE KROS YARIŞMASI“Bu yıl hafta sonu olması nedeniyle Zaferden Kurtuluşa programlarımızı 07 Eylül Pazar gününe de sarkıttık. Finali 7 Eylül Pazar günü yapacağız. Burada da 09.30’da Halhalca Mahallemizde geleneksel hale gelen Halk Yürüyüşü ve Kros Yarışması olacak. Kurtuluşa giden yolda şehrimizde en kanlı çatışmaların yaşandığı, halen daha verilen mücadelelerin izlerinin bulunduğu Mustafa Tepeden Halhalca Şehitliğine halk yürüyüşü ve kros yarışması yapılacak. Şehitlikte de yine dualarla programlarımızı tamamlamış olacağız.”
28 Ağustos 2025
Gündem
Prof. Dr. Sadettin Ökten’e İnegöl’de Yoğun İlgi
Akademisyen ve fikir adamı Prof. Dr. Sadettin Ökten, İnegöl Belediyesi’nin düzenlediği “Medeniyet Tasavvuru ve Kimlik” konulu söyleşi programı için İnegöl’e geldi. Programa ilçe halkının ilgisi yoğun oldu. Salonun tamamen dolduğu etkinlik, sosyal medya hesaplarından da canlı yayınlanarak izleyicilere ulaştırıldı.İnegöl Belediyesi Araştırma ve Geliştirme Müdürlüğü, ülkemizin yetiştirdiği önemli isimlerden biri olan Akademisyen, fikir adamı ve yazar unvanlarına sahip Prof. Dr. Sadettin Ökten’in konuşmacı olarak katıldığı “Medeniyet Tasavvuru ve Kimlik” konulu söyleşi programı düzenledi. Çarşamba günü 15.00’da Beşinci Mevsim Kültür Sanat Merkezinde düzenlenen söyleşi programı, ilçe halkının yoğun ilgisiyle karşılaştı. Salonu tamamen dolduran vatandaşların yanı sıra söyleşi programı sosyal medya hesaplarından da canlı olarak yayınlanarak daha fazla kitleye erişmesi sağlandı. Canlı yayını da çok sayıda kişi takip etti.İNSANA YATIRIM YAPMAK İSTİYORUZSöyleşi programının açılışında vatandaşlara yönelik bir selamlama konuşması yapan İnegöl Belediye Başkanı Alper Taban, “Bugün önemli bir buluşmaya ev sahipliği yapıyoruz. Çok değerli Prof. Dr. Sadettin Ökten hocamızı şehrimizde ağırlıyoruz. Kendisine çok teşekkür ediyorum. Ülkemizin yetiştirdiği önemli bir şahsiyet. Biz de bugün şehrimiz adına istifade etmek adına kendisini davet ettik. Belediyecilik olarak çok şeyler yapılıyor olabilir. Şehirleşme adına eksiklerimiz vardır, iyi yönlerimiz vardır. Bizler İnegöl Belediyesi olarak iyi bir kurum olduğumuzu düşünüyoruz. Kendimizi geliştirmeye çalışıyoruz. Eksik yönlerimizi sürekli olarak iyileştirmeye çalışıyoruz. Bu da aslında bizleri çok dinamik tutuyor. Cenabı Allah bizlere akıl nimeti verdi ve akıl etmez misiniz diye buyurdu. Dolayısıyla bunu çok daha iyi kullanmak adına ciddi bir çaba içerisindeyiz. Evet sahada belki istediklerimizi tam olarak yansıtamıyor olabiliriz. Bazen Büyükşehir kanunu, bazen ilçe belediyesi, büyükşehir belediyesi diyerek bazı şeyleri anlatmak durumunda kalıyoruz ama işin hülasası iyi bir belediyecilik yapmak istiyoruz. Ve bunun içerisinde de en önemli kısmı insana yatırım yapmak istiyoruz. Biz bu şehirleri altınla da kaplasak, en güzel yapıları da yapsak içinde insan unsuru eksik olduğunda bir şeyler eksik kalmış olacak” dedi.DİNLEYİCİLERİN ZİHNİNDE KALICI İZLER BIRAKTIBaşkan Taban’ın ardından sahneye Prof. Dr. Sadettin Ökten çıktı. Prof. Dr. Sadettin Ökten, düşünce dünyasını besleyen derin anlatımları ve hayatın içinden verdiği örneklerle yaklaşık 1 saat süren söyleşide dinleyicilere ufuk açıcı mesajlar sundu. Kültür, medeniyet ve insan üzerine geliştirdiği fikirlerle dikkat çeken Prof. Dr. Sadettin Ökten, konuşmasında teoriyi pratiğe bağlayan örneklendirmeleriyle katılımcılara yeni perspektifler kazandırdı. Kimlik ve medeniyet tasavvuru diye bir başlık koyduklarını anımsatan Ökten, bu kimlik ve medeniyet meselesinin kendisinin uzun yıllardan beri zihninde, gönlünde olan bir problem olduğunu ifade etti. Medeniyet tasavvuru ve kimlik ekseninde şekillenen söyleşide, tarihsel bir perspektifle bireyin ve toplumun zihni inşasına dair çarpıcı analizler sunan Prof. Dr. Sadettin Ökten, konuşmasında medeniyet kavramını sadece fiziki unsurlar üzerinden değil, anlam dünyası ve değerler ekseninde ele aldı. Kimliğin bu bağlamda nasıl şekillendiğini de etkileyici örneklerle ortaya koydu. Derinlikli anlatımıyla medeniyetin sadece bir yapı değil, bir iddia ve anlam meselesi olduğuna dikkat çeken Ökten, kimlik inşasının da bu anlam çerçevesinde şekillendiğini ifade etti. Söyleşi boyunca medeniyet ve kimlik ilişkisini hem bireysel hem toplumsal düzlemde irdeleyen Prof. Dr. Sadettin Ökten, tarihsel örnekler ve düşünsel çözümlemelerle dinleyicilere güçlü mesajlar verdi. Akademik birikimini sade ve anlaşılır bir dille aktaran Ökten, örneklerle zenginleştirdiği anlatımıyla dinleyicilerin zihninde kalıcı izler bıraktı.
21 Ağustos 2025
Gündem
Web Sitelerimiz
Web Sitelerimiz
İnegöl Belediyesi'ne ait web sitelerini inceleyebilirsiniz.
İnegöl Belediyesi