Belediye Haberler Menüsü Kurumsal Sayfa İnegöl Belediyesi
Optimize Edilmiş Mobil Menü
Etkinlik Filtreleme
Filtrele
En Yeni Haberler
7 Günlük Haberler
15 Günlük Haberler
30 Günlük Haberler
1 Yıllık Haberler
Tarih Aralığı Belirt
Kestirme Butonlar
Güncel Haberler
İnegöl Belediyesi Modern Hayvan Pazarı’nda Yoğunluk Zirvede
Kurban Bayramı’na 10 gün kala İnegöl Belediyesi Modern Hayvan Pazarında ülkenin dört bir yanından gelen kurbanlıklarla doluluk oranı yüzde 100’e ulaştı. Hayvanların yüzde 65’inin satıldığı pazarda sunulan imkanlarla hem satıcı hem alıcı memnun.Kurban Bayramı’na sayılı günler kala İnegöl Belediyesi Modern Hayvan Pazarı’nda yoğunluk en üst seviyeye ulaştı. Türkiye’nin farklı illerinden gelen besicilerin buluşma noktası haline gelen modern hayvan pazarı, bu yıl da hem satıcılardan hem vatandaşlardan yoğun ilgi görüyor.KURBANLIKLARIN YÜZDE 65’İ SATILDIMuş, Kars, Ardahan, Erzurum, Bayburt, Bilecik, Eskişehir ve çevre ilçelerin yanı sıra İnegöllü esnafların da yer aldığı pazarda tüm alanlar dolarken, satışa sunulan kurbanlıkların yaklaşık yüzde 65’inin şimdiden alıcı bulduğu belirtildi.HEM ALICIYA HEM SATICIYA MODERN HİZMETVatandaşların güvenli ve sağlıklı şekilde kurbanlık alışverişi yapabilmesi için tüm detayların titizlikle planlandığı İnegöl Belediyesi Hayvan Pazarı; modern yapısı, hijyenik ortamı ve sunduğu imkanlarla hem alıcıları hem satıcıları memnun ediyor. Pazara giriş yapan tüm hayvanların sağlık kontrolleri, küpe ve evrak denetimleri gerçekleştirilirken, veteriner kontrollerinden geçen hayvanlar satış alanına kabul ediliyor. Kurban kesim süreçlerinin de düzenli şekilde yürütülmesi amacıyla büyükbaş hayvanlar için 8 ayrı kesim noktası bulunuyor. Kesilen kurbanlıkların 4 parçaya ayrılarak teslim edildiği sistemde, vatandaşların etlerini özel araçlarına daha rahat taşıyabilmeleri için İnegöl Belediyesi tarafından et taşıma aracı hizmeti de sunuluyor. Kesim sırasını bekleyen vatandaşlar için sosyal alanların da düşünüldüğü pazarda çay ocağı ve dinlenme alanlarının yer aldığı sosyal tesisler hizmet verirken, pazarın hemen yanında bulunan yeşil alanda ise dileyen vatandaşlar kendi kurban kesimlerini gerçekleştirebiliyor.HAYVAN PAZARINDA KURBAN BAYRAMI BEREKETİİnegöl Belediyesi’nin modern şehir vizyonunun önemli projelerinden biri olarak hizmet veren hayvan pazarı, Kurban Bayramı öncesinde bölgenin en önemli ticaret merkezlerinden biri haline geldi. Belediye Başkanı Alper Taban da Kurban Bayramı öncesi pazardaki hareketliliğe ilişkin yaptığı açıklamada şu ifadelere yer verdi: “Modern Hayvan Pazarımızda çok güzel bir hareketlilik yaşanıyor. Türkiye’nin dört bir yanından gelen besicilerimizi İnegöl’ümüzde ağırlamaktan mutluluk duyuyoruz. Tüm satıcılarımıza hayırlı, bereketli ve bol kazançlı bir sezon diliyorum. Vatandaşlarımızın güvenli, sağlıklı ve düzenli bir ortamda kurbanlık alışverişlerini yapabilmeleri adına tüm çalışmalarımızı tamamladık. Tüm hemşerilerimizi Modern Hayvan Pazarımıza davet ediyorum. Ayrıca vatandaşlarımızın ulaşım konusunda kolaylık yaşamaları adına 612T hattımız da hayvan pazarı seferlerine başladı.”
17 Mayıs 2026
Genel
İnegöl’de “Gençlik Çalıştayı” Tamamlandı
2026 yılını “Gücümüz Genç” sloganıyla Gençlik Yılı ilan eden İnegöl Belediyesi, Mart ayında yapılan arama konferansının ardından geniş bir katılımla “Gençlik Çalıştayı” gerçekleştirdi. Akademisyenler, kurum ve kuruluşların temsilcileri ile üniversite ve lise öğrencilerinin yer aldığı çalıştayda; gençlerin sorunları, beklentileri ve çözüm önerileri 8 ayrı masada konunun uzmanlarıyla birlikte ele alındı.2026 yılını “Gücümüz Genç” sloganıyla Gençlik Yılı ilan eden İnegöl Belediyesi, gençlerin şehir yönetiminde daha aktif rol alması ve taleplerinin doğrudan dinlenmesi amacıyla bu yönde ciddi çalışmalar ortaya koyuyor. Bu kapsamda Mart ayında gerçekleştirilen “Arama Konferansı” ile lise ve üniversite öğrencilerinin sorunları, beklentileri ve önerileri tespit edilmişti, Cumartesi günü ise bu başlıkların detaylı şekilde değerlendirildiği “Gençlik Çalıştayı” gerçekleştirildi. 0-29 yaş arası 137 bin gencin bulunduğu İnegöl’de “Gençleri konuşan değil, gençlerle konuşan bir şehir olmak” anlayışı benimsenirken, Gençlik Yılı vizyonu bugünle birlikte geleceğin şekillenmesinde de önemli bir temel taşı oldu. Düzenlenen çalıştayın bu anlayış doğrultusunda gençlerin fikirlerini doğrudan karar alma süreçlerine taşıyan önemli bir adım olduğu ifade edildi.GENÇLERİ MERKEZİNE ALAN ÇALIŞTAYİnegöl Belediyesi öncülüğünde düzenlenen çalıştay; Uludağ Üniversitesi İnegöl İşletme Fakültesi ve akademisyenlerin katkılarıyla geniş katılımla yapıldı. Cumartesi günü Oylat Çağlayan Otel’de yapılan çalıştayda gençlerin gündeminde yer alan konular için özel masalar oluşturulurken, öğrenciler ilgili kurum temsilcileri ve akademisyenlerle aynı masada bir araya geldi. Toplam 8 masanın yer aldığı çalıştayda; akademisyenler, kamu kurum temsilcileri, üniversite ve lise öğrencileri birlikte değerlendirmelerde bulundu. Masalarda yaklaşık yüzde 60 oranında öğrencinin yer almasıyla, gençlerin fikir ve önerileri doğrudan sürecin merkezine taşındı.“GENÇLERİ KONUŞACAKSAK, BUNU GENÇLERİ DİNLEYEREK YAPALIM”Spor, Kültür, Sanat ve Sosyalleşme, Ulaşım ve Akıllı Kent Altyapısı, Yeni Nesil Eğitim, Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri, Yapay Zeka, Teknolojik Gelişmeler, Bilişim ve Gençlik Teknolojileri, Genç İstihdamı, Girişimcilik ve Fırsat Eşitliği, Gençler İçin Yaşanabilir Çevre, Ekoloji ve İklim, Toplumsal Uyum, Kuşak İletişimi, Aile ve Güvenlik ile Gençlik Psikolojisi, Bağımlılıkla Mücadele ve Sağlık Hizmetleri konularının ele alındığı çalıştay, Ana Moderatör olan Uludağ Üniversitesi İnegöl İşletme Fakültesi Uluslararası Ticaret Anabilim Dalı Öğretim Üyesi Doç. Dr. Yüksel Okşak’ın bilgilendirme konuşmasıyla başladı. Okşak, “Biz bu işin ilk ayağını Mart ayında gerçekleştirdik. Gençleri konuşacaksak, bunu önce gençleri dinleyerek yapalım istedik. 200’e yakın gencimizle bir araya geldik. Bugün oturduğumuz tüm masaların altyapısı, yapılan o arama konferansında oluştu. Her bir masanın alt başlığı, hangi sorunların ortaya çıktığı, bu masaların isimlerini neden bu başlıklar altında koyduğumuzun altyapısını biz tamamen gençlerimizden aldık. Bugün de o ana omurganın önemli bir parçasını yerine getireceğiz” dedi.“BU YIL GENÇLERİMİZE TOPLUMUN TÜM KESİMLERİNİN DİKKATİNİ BİRAZ DAHA FAZLA ÇEKMEK İSTEDİK”Yüksek Okşak’ın ardından Belediye Başkanı Alper Taban kürsüye gelerek açılışta konuklara hitaben bir konuşma yaptı. 19 Mayıs arefesinde ve Gençlik Haftası içerisinde olunduğunu hatırlatan Başkan Taban, “Bu süreçte çok değerli bir çalışma gerçekleştiriyoruz. Bizler yöneten taraftayız, faydalı olmak durumundayız. Göreve geldiğimiz günden bu yana öncelikle hizmet etmek istediğimiz kitleyi anlamak zorundayız diye düşünüyorum. Biz bu çalışmaları önceki dönem de farklı yöntemlerle yapmaya çalıştık. Kitleleri anlamaya çalıştık. Gençleri, yetişkinleri, hanımefendileri, çocukları, büyüklerimizi anlamaya çalıştık. Onların bizden beklentileri nedir? Bu yılı da biz dikkat çekmek adına Gençlik Yılı olarak ilan ettik. Geçmişte bu yönde çalışma yok muydu anlamı çıkmasını istemem. Bizim için her yıl gençlik yılı ya da yetişkinler yılı, hanımefendiler, beyefendiler yılı. Sürekli birimlerimizle gözlemliyoruz bunları. Ancak bu yıl gençlerimize toplumun tüm kesimlerinin dikkatini biraz daha fazla çekmek istedik. Çalıştayları ve çalıştay sonuçlarından çıkacak yol haritasını da yeniden görerek bu anlamda daha nitelikli işler yapmak adına Gücümü Genç mottosuyla yola çıktık. İnegöl’de 137 bin 029 yaş aralığında nüfusumuz var. Aslında burada girişimci ruha sahip bir şehir ve genç nüfus var” dedi.GENÇLERİMİZİN VERECEĞİ KATKI, BUGÜNÜ VE GELECEĞİ İYİLEŞTİRECEKÇalıştayda alanında uzman isimlerin yer aldığını hatırlatan Başkan Taban, “Mart ayında yapılan arama konferansında ağırlıklı olarak öğrencilerimiz vardı. Onlara özellikle birtakım sorular yöneltildi, masalardan çıkan sonuçlar süzgeçten geçirildi, bugün oradan çıkan konu başlıkları bugünkü masalara gelmiş oldu. Bugün de masalarda kendi alanında uzmanlar var. Bizim buradaki tespitlerimiz, aslında ülkemizin her bir köşesinde yaşanan gençlerimizin bize söylemek istediği şeyler olduğuna inanıyorum. Gençlerimizin vereceği her katkı, yöneticilerimizin de bugün ve gelecekte daha iyi işler yapmasını sağlayacak. Buradan çıkacak sonuçları ben de heyecanla bekliyor olacağım. Çalıştayımızın gençlerimize, geleceğimize, şehrimize hayırlar getirmesini diliyorum” diye konuştu.Açılış konuşmaları sonrası çalıştaya geçildi. 6 aşamalı çalıştay gün boyu önemli fikir alışverişleri, sorunların tespiti ve çözümü üzerine istişareler ile geçti. Günün sonunda Ana Moderatör ve Uludağ Üniversitesi İnegöl İşletme Fakültesi Uluslararası Ticaret Anabilim Dalı Öğretim Üyesi Doç. Dr. Yüksel Okşak İnegöl Gençlik Çalıştayı Genel Raporunu katılımcılara sundu.ÖĞRENCİ MODUNDA BİR BELEDİYEYİZKapanış bölümünde yeniden kürsüye gelerek katkı ve destek veren herkese teşekkür eden İnegöl Belediye Başkanı Alper Taban şöyle konuştu: “Biz ders çalışmayı seven, öğrenci modunda bir belediyeyiz. Yeniliklere, inovasyona açık, eleştiri kültürünü özümsemiş, eleştiri bizim aynamızdır diyen bir belediyeyiz. Sürekli olarak verimliliği çalışan, sürekli olarak kaliteli çıktılar vermeye çalışan bir belediyeyiz. Çalışma arkadaşlarımla da gurur duyuyorum. Herkes üretiyor, düşünüyor. En ücra noktadaki personelimiz bile üretiyor. Kaizen yapıyoruz. İnegöl Belediyesi ayrıca Bursa bölgesinde bütçesini en fazla yatırıma dönüştüren belediye. Buda bu ekiplerimizin gayreti ve katkısıyla oluyor. Bugün de burada kaynakların ötesinde, bizim kök sorunumuz nedir sorusunun röntgeni çekildi. Bizler sahada yaşanan sorunlara baktığımızda, sorumlu olarak kendimizi görüyoruz. Suçlu aramıyoruz. Sorumlu biziz her ne yaşanıyorsa. Aynı zamanda icra makamıyız, bizden çözüm bekleniyor.”BAŞKAN TABAN’DAN GENÇLERE TEŞEKKÜR VE ÖVGÜ“Ben gençlerimize çok teşekkür ediyorum. Kütüphanelerimize rezervasyonla geliyorlar. Şu an 41 bin üyemiz var kütüphanelerimizde. Gençler çalışmıyor falan gibi eleştiriler yapılıyor, ben bunları kabul etmiyorum. Gençler gayet güzel çalışıyor. Nereden baktığınıza bağlı. Siz iki tane müstakil olayı görüp topluma genelleme yaparsanız öyle görürsünüz. Bardağın dolu tarafında gençler çok güzel çalışıyorlar. Ortaya doğru şeyler koydukça, olumlu motivasyonumuz da artıyor.”TOPLUMUN KURTULUŞU EĞİTİMCİLERDETaban, konuşmasını “Bir toplumum kurtuluşu eğitimcilerle, eğitim camiasındaki insanlarla gerçekleşecek. Ne kadar nitelikli ve donanımlı eğitimcilerimiz olursa, o toplum çok daha nitelikli bir topluma dönüşecek inşallah” sözleriyle tamamladı.
17 Mayıs 2026
Genel
İnesmek Kursiyerlerinin Resimleri Görücüye Çıktı
İnegöl Belediyesi Sanat ve Meslek Eğitim Merkezi (İNESMEK) kurslarında eğitmen Elif Serbest nezaretinde gerçekleştirilen resim kursunda eğitim alan kursiyerlerin eserler, düzenlenen sergiyle görücüye çıktı.İnegöl Belediyesi Sanat ve Meslek Eğitimi Kurslarında (İNESMEK) Ekim ayında başlayan eğitim öğretim döneminin sonuna gelinmesiyle birlikte sergiler başladı. Geçtiğimiz hafta karma yağlı boya kursunun sergisinin gerçekleştirilmesinin ardından, bugün de eğitmen Elif Serbest nezaretinde devam eden resim kursunda 60 kursiyerin hazırladığı tabloları, düzenlenen sergiyle görücüye çıktı. İnegöl Belediyesi binası önünde bulunan sergi salonunda gerçekleştirilen sergide 70 eser yer alıyor.İNEGÖL’DE SANAT HASADI15-16 Mayıs tarihlerinde 2 gün süreyle açık kalacak sergi için renkli bir açılış programı düzenlendi. Açılış öncesi davetlilere yönelik bir konuşma yapan İnegöl Belediye Başkan Yardımcısı Emin Dündar, “Yine İNESMEK kurslarımızın güzel ve renkli bir sergisindeyiz. Artık eğitim öğretim yılı sonu itibariyle, kurslarımızın meyvesini topladığımız, adeta İnegöl’de sanat hasadı dönemindeyiz. Geçtiğimiz hafta burada Eğitmenimiz Ayşe Kuş Taşkın nezaretinde gerçekleştirilen Karma Yağlı Boya kursumuzun sergisini açmıştık. Bugün de yine İNESMEK bünyesinde bulunan eğitmenimiz Elif Serbest nezaretindeki Resim Kursumuzun sergisi için bir aradayız. Sergide Ekim ayından bu yana devam eden kurslarda 60 kursiyerimizin hazırladığı toplam 70 eser bulunuyor. Bu muhteşem sanat şöleni, 15-16 Mayıs tarihlerinde iki gün boyunca açık olacak ve ziyaret edilebilecek” dedi.İNESMEK İNEGÖL’ÜN SANATA, EĞİTİME VE KİŞİSEL GELİŞİME AÇILAN KAPISIİNESMEK’in İnegöl’ün sanata, eğitime ve kişisel gelişime açılan önemli kapılarından biri olduğuna vurgu yapan Dündar, “Her yaştan vatandaşımıza hitap eden merkezimizde; sanat, mesleki eğitim ve kişisel gelişim alanlarında birçok branşta eğitim veriliyor. Bu eğitim öğretim döneminde İNESMEK’te 25 usta öğretici eşliğinde, 16 farklı branşta ve 41 grupta toplam 847 kursiyerimiz eğitim alıyor. Biz inanıyoruz ki kültür ve sanatla gelişen şehirler, geleceğe daha güçlü yürür. Bu düşünceyle İnegöl Belediyesi olarak vatandaşlarımızın sanatla buluşmasını çok önemsiyoruz. Bugün burada sergilenen eserler de emek, sabır ve sanat sevgisinin bir yansıması olarak karşımızda. Kursiyerlerimizi ve değerli eğitmenlerimizi gönülden tebrik ediyorum. İnegöl Belediyesi olarak kültür ve sanat faaliyetlerini desteklemeye devam edeceğiz. Sergimizin hayırlı olmasını diliyor, tüm vatandaşlarımızı sergimizi ziyaret etmeye davet ediyorum” diye konuştu.Konuşma sonrası davetliler sergiyi gezerek kursiyerlerin eserlerini yakından inceleme fırsatı buldu.
15 Mayıs 2026
Genel
“İnegöl’de Şiir” İnegöl Belediyesi Dijital Kitaplığında Yerini Aldı
İnegöllü araştırmacı yazar Turhan Şahin tarafından derlenen, şehrin kültürel hafızasını şiirle buluşturan “İnegöl’de Şiir” isimli 366 sayfalık eser, İnegöl Belediyesi katkılarıyla dijital kitap arşivinde yerini alarak okuyucuların erişimine açıldı.İnegöl Belediyesi’nin dijital yayın arşivi, kentin kültürel hafızasına ışık tutan yeni bir eserle zenginleşti. İnegöllü araştırmacı yazar Turhan Şahin tarafından derlenen “İnegöl’de Şiir” isimli eser, İnegöl Belediyesi katkılarıyla dijital kitaba dönüştürülerek okuyucularla buluştu. 366 sayfalık kapsamlı çalışma, İnegöl’e dair yazılmış şiirleri, İnegöl geçmişi olan şairlerin eserlerini ve öğrenciler ile öğretmenlerin kaleme aldığı dizeleri aynı çatı altında bir araya getiriyor.İnegöl’ün kültürel birikimini, şehir hafızasını ve edebi yönünü şiir aracılığıyla ortaya koyan eser; “İnegöl Şiirleri Seçkisi”, “İnegöl Okul Şiirleri Seçkisi” ve “İnegöl Geçmişi Olan Şairlerden Şiirler Seçkisi” başlıkları altında hazırlanan üç ayrı seçkiden oluşuyor. Şehrin tarihine, sosyal yaşamına, insanına ve manevi iklimine dair izler taşıyan kitap, İnegöl’ün kültürel değerlerini gelecek kuşaklara aktarmayı amaçlıyor. Eser, İnegöl Belediyesi’nin dijital kitap platformu olan www.dijitalkitap.inegol.bel.tr adresinde yayınlanmaya başladı.İNEGÖL TARİH BOYUNCA KÜLTÜRÜYLE, SANATIYLA VE YETİŞTİRDİĞİ DEĞERLERİYLE ÖNE ÇIKTIİnegöl Belediye Başkanı Alper Taban da yayınlanan eserle ilgili yaptığı açıklamada, kültür ve sanat çalışmalarının şehirlerin kimliğini güçlendiren en önemli unsurlardan biri olduğunu ifade etti. Başkan Taban, İnegöl Belediyesi olarak sadece fiziki yatırımlara değil, şehrin edebi ve kültürel hafızasını yaşatacak çalışmalara da büyük önem verdiklerini belirterek şöyle konuştu: “İnegöl, tarih boyunca kültürüyle, sanatıyla ve yetiştirdiği değerleriyle önemli bir şehir olmuştur. Bizler de İnegöl Belediyesi olarak bu birikimi koruyan, geliştiren ve gelecek kuşaklara aktaran her çalışmayı çok kıymetli buluyoruz. İnegöl’de Şiir isimli bu eser de şehrimizin ruhunu, insanını, geçmişini ve duygularını şiir aracılığıyla anlatan çok değerli bir kültür çalışmasıdır. Araştırmacı yazarımız Turhan Şahin’in büyük emek vererek hazırladığı bu çalışmayı dijital ortama taşıyarak daha geniş kitlelere ulaştırmaktan mutluluk duyuyoruz.”İNEGÖL’ÜN KÜLTÜR, SANAT VE ŞEHİR HAFIZASINA KATKI KOYAN ÇALIŞMALARİnegöl Belediyesi’nin kültür, sanat ve şehir hafızasına yönelik önemli çalışmaları hayata geçirdiğine de dikkat çeken Başkan Taban, “Özellikle son dönemde şehrimizin türkülerinin derlenmesinden gastronomi alanında yöresel lezzetlerimizin ve asırlık reçetelerin yeniden mutfakla buluşmasına yönelik çalışmalarımıza, İnegöl Şehir Araştırmaları Merkezinin kurularak burada yürütülen çalışmalara, akademik destek uygulamalarına kadar pek çok projeyi hayata geçiriyoruz. Çünkü bir şehrin sadece bugünü değil, geçmişi ve kültürel değerleri de geleceğe taşınmalıdır. İnegöl’ün kültürünü kayıt altına alan, edebiyatını ve sanatını görünür kılan her çalışmayı desteklemeye devam edeceğiz” dedi.Başkan Taban ayrıca, dijital yayıncılık sayesinde İnegöl’e dair eserlerin daha erişilebilir hale geldiğini belirterek tüm vatandaşları dijital kitap arşivini incelemeye de davet etti.
15 Mayıs 2026
Genel
Ertuğrulgazi Mahallesinde 2 Sokakta Asfalt Çalışması Tamamlandı
İnegöl Belediyesi, Ertuğrulgazi Mahallesinde altyapısı tamamlanan Memiş ve Şeker Sokaklarda asfalt ve tretuvar uygulamalarını tamamladı.İnegöl Belediyesi bahar aylarıyla beraber üst yapı çalışmalarına hız verdi. Bu kapsamda Ertuğrulgazi Mahallesinde İnegöl Belediyesi sorumluluk alanında olan ve altyapısı tamamlanmış 2 sokakta asfalt ve tretuvar çalışmalarımızı gerçekleştirildi.Toplam 275 m uzunluğunda bulunan Memiş Sokak ile Şeker Sokak’ta içme suyu altyapılarının tamamlanmasının ardından 2023 yılında sathi kaplama yapılmıştı. Sokak üzerindeki arsalarda inşaatların yüzde 70 üzerinde tamamlanmasının üzerine, sıcak asfalt uygulaması için de çalışma başlatıldı. Çalışma kapsamında; 830 ton PMT serimi gerçekleştirildi. Ardından 1070 ton asfalt serimi yapıldı. 2 sokakta toplam 450 m bordür ve 840 m2 tretuvar uygulamasıyla birlikte asfalt çalışması tamamlandı.Otopark çizgilerinin de çizilerek tamamlandığı sokaklarda Belediye Başkanı Alper Taban bugün beraberindeki heyetle birlikte incelemelerde bulundu. Başkan Alper Taban, mahalle sakinlerine ve ilçe halkına hayırlı olması dileklerini iletti.
14 Mayıs 2026
Genel
İnegöl Tarımı El Birliği İle Güçleniyor
14 Mayıs Dünya Çiftçiler Günü dolayısıyla açıklama yapan İnegöl Belediye Başkanı Alper Taban, şehrin sahip olduğu güçlü tarımsal üretim potansiyeline dikkat çekerek üreticilerin her zaman yanında olmaya devam edeceklerini söyledi. Başkan Taban, “Kırsal kalkınmayı sadece destekleyen değil, yön veren bir yerel yönetim anlayışı ortaya koyuyoruz” dedi.Sanayisiyle olduğu kadar verimli toprakları, üretken çiftçisi ve güçlü kırsal yapısıyla da öne çıkan İnegöl’de, tarım ve hayvancılık üretici-yerel yönetim iş birliğinde güçlenmeye devam ediyor. Meyve ve sebze üretiminden hayvancılığa, coğrafi işaretli ürünlerden alternatif tarım ürünlerine kadar geniş bir üretim çeşitliliğine sahip olan İnegöl, Bursa’nın ve bölgenin önemli tarım merkezlerinden biri olmayı sürdürüyor.TARIM VE HEYVANCILIĞA YEREL YÖNETİM DESTEĞİİnegöl Belediyesi de ortaya koyduğu projeler ve desteklerle bu üretim gücünü büyüten çalışmaları üreticiyle buluşturuyor. Üreten Çiftçiler Kooperatifi ve Soğuk Hava Deposu projeleriyle üreticinin emeğinin korunmasına katkı sunulurken, makine ve ekipman destekleriyle üretimde verimlilik artırılıyor. Taş toplama makinesi desteği, koyun yıkama havuzu uygulaması, toprak analizleri ve arazi yolları çalışmalarıyla üreticilerin ihtiyaçlarına doğrudan çözüm üretiliyor.KIRSAL KALKINMAYI SADECE DESTEKLEYEN DEĞİL, YÖN VEREN BİR YEREL YÖNETİM ANLAYIŞI14 Mayıs Dünya Çiftçiler Günü nedeniyle şehirde tarım ve hayvancılık alanında yapılan çalışmalara ilişkin değerlendirmelerde bulunan ve İnegöl’ün tarım gücünü anlatan Belediye Başkanı Alper Taban, tüm çiftçilerin Dünya Çiftçiler Gününü kutladı. Başkan Taban, açıklamasında şöyle konuştu: “Tarım ve hayvancılık alanında üreticilerimizin her an yanında olmaya gayret ediyoruz. Önemli destekler sağlıyor, imkanlar sunuyoruz. 2020 yılında hizmete alınan koyun yıkama havuzumuzdan 5 yılda 35 bin küçükbaş hayvan faydalandı. Düzenlenen Küçükbaş Hayvancılık Festivali ile sektörün gelişimine katkı sunduk. Öte yandan örnek kestane eğitim bahçesi, zirai ilaç dolum merkezi ve tarımsal ilaç hazırlama alanı gibi uygulamalarla modern ve bilinçli üretimi teşvik ediyoruz. Bir yandan yaban mersini, aronya, ekinezya gibi alternatif ürünleri şehrimize kazandırma adına çalışmalar yaptık. Çilek, şeftali ve Cerrah kuru fasulyesi gibi ürünlerimizi ulusal ve uluslararası alanda daha fazla duyurmak adına festivaller düzenleyerek marka değerinin artırılmasını sağladık. Fidan ve tohum dağıtımları, arı kovanı destekleri, Tarım Kitaphaneleri, eğitim seminerleri ve fuar ziyaretleriyle üreticilerin yanında olmaya devam eden bir İnegöl Belediyesi var. Kırsal kalkınmayı sadece destekleyen değil, yön veren bir yerel yönetim anlayışı ortaya koyuyoruz.”İNEGÖL ÖNEMLİ BİR POTANSİYELE SAHİP“Bu vesileyle toprağa emek veren, üretimiyle sofralarımıza bereket katan tüm çiftçilerimizin Dünya Çiftçiler Günü’nü kutluyorum. İnegöl’ümüz güçlü üretim altyapısı, çalışkan çiftçisi ve bereketli topraklarıyla tarımda önemli bir potansiyele sahip. Bizler de yerel yönetim olarak üreticimizin yanında olmaya, tarımsal üretimi desteklemeye ve kırsal kalkınmayı güçlendirmeye devam edeceğiz.”
14 Mayıs 2026
Genel
Başkan Alper Taban’a Önemli Görev
İnegöl Belediye Başkanı Alper Taban, yeniden Türkiye Sağlıklı Kentler Birliği 1. Başkan Vekilliği ve encümen üyeliğine seçildi.Türkiye Sağlıklı Kentler Birliği’nin 45’inci Olağan Meclis Toplantısı, İstanbul’da geniş katılımla gerçekleştirildi. Toplantıyla eş zamanlı olarak bu yıl ilk kez düzenlenen Sağlıklı Kentler Forumu (Healthy Cities Forum-HCF) da kapılarını açtı.13-14 Mayıs tarihlerinde İstanbul Lütfi Kırdar Uluslararası Kongre ve Sergi Sarayı’nda düzenlenen organizasyonda “Gıda, Su ve Enerji” başlıkları ele alındı. Foruma; Türkiye Sağlıklı Kentler Birliği ve İzmir Büyükşehir Belediye Başkanı Cemil Tugay’ın yanı sıra birlik üyesi il ve ilçe belediye başkanları, meclis üyeleri, akademisyenler, bilim insanları, sivil toplum kuruluşu temsilcileri ve çok sayıda paydaş katıldı.Gerçekleştirilen olağan meclis toplantısında Türkiye Sağlıklı Kentler Birliği Başkanlığı görevine yeniden İzmir Büyükşehir Belediye Başkanı Cemil Tugay seçildi. Birliğin 1. Başkan Vekilliği ve encümen üyeliğine ise İnegöl Belediye Başkanı Alper Taban seçildi.Toplantıda sağlıklı şehirleşme politikaları, sürdürülebilir çevre yönetimi ve yerel yönetimlerin iklim, enerji ve kaynak yönetimi konularındaki sorumlulukları masaya yatırıldı. Forum kapsamında düzenlenen oturumlarda kentlerin geleceğine yönelik çözüm önerileri değerlendirildi.COP 31 HAZIRLIK TOPLANTISI İNEGÖL’DE GERÇEKLEŞECEKToplantı kapsamında ayrıca, küresel iklim politikaları ve sürdürülebilir şehircilik vizyonu doğrultusunda önemli bir gelişme daha paylaşıldı. Birleşmiş Milletler İklim Değişikliği Konferansı COP 31 sürecine hazırlık kapsamında düzenlenecek özel toplantılardan birinin İnegöl’de gerçekleştirileceği açıklandı. Türkiye Sağlıklı Kentler Birliği paydaşlarını bir araya getirecek toplantıda; iklim değişikliğiyle mücadele, sürdürülebilir şehir uygulamaları, enerji verimliliği ve çevresel dönüşüm konuları ele alınacak. İnegöl’ün ev sahipliği yapacağı organizasyonun, şehrin uluslararası çevre ve sürdürülebilirlik vizyonuna önemli katkı sunması bekleniyor.
13 Mayıs 2026
Genel
Kamil Koç Kim-O Aracılığıyla 60 Personel Alacak
Kamil Koç firması, iş arayanları ve işverenleri buluşturan İnegöl Belediyesi Kariyer ve İstihdam Merkezi (KİM-O), aracılığıyla 60 personel alımı yapacak.İnegöl Belediyesi’nin iş arayan vatandaşlar ve işverenleri buluşturabilmek adına kurduğu Kariyer ve İstihdam Merkezi (KİM-O), üretim merkezi İnegöl’ün istihdamına katkı sağlamaya devam ediyor. Bu kapsamda bir yandan iş arayan vatandaşları havuzunda toplayıp bir yandan da eleman arayan firmalarla iletişimini sürdürerek doğru işe doğru kişiyi yönlendirme görevi üstlenen İnegöl Belediyesi KİM-O, Kamil Koç firmasında çalışacak host ve hostes alımı için bir iş duyurusu paylaştı.60 HOST VE HOSTES ALINACAKİnegöl Belediyesi Kariyer ve İstihdam Merkezinden yapılan açıklamada, Kamil Koç firmasında çalışmak üzere personel alımı yapılacağı duyuruldu. Açıklamada şu ifadelere yer verildi: “Kariyer ve İstihdam Merkezimizle iş birliği yapan Kamil Koç firması, host ve hostes olarak görev yapacak personeller alacak. Aranan genel şartlarda başvuracak kişilerin 18-40 yaş arasında olması gerektiği, en az ilkokul mezunu, şehirler arası seyahat engeli bulunmayan, iletişim becerileri güçlü, dikkatli, disiplinli ve güler yüzlü kişiler olması ifade edildi. İlgili pozsiyon kapsamında adayların; yolcu karşılama ve bilgilendirme, seyahat süresince hizmet desteği, yolcu güvenliği ve konforunun sağlanması, kabin düzeni ve kontrolü görevlerinde çalışacaktır.”BAŞVURULAR 13 MAYIS ÇARŞAMBA GÜNÜ ALINACAKKamil Koç firmasıyla yapılacak 60 kişilik personel alımı için başvurular 13 Mayıs Çarşamba günü 13.30’da İnegöl Belediyesi Yeni Hizmet Binası zemin katındaki çok amaçlı salonda alınacak. Yapılacak alımla ilgili detaylı bilgi almak isteyen vatandaşlar 153 hatları üzerinden ve 0 224 715 10 10 Nolu telefondan İnegöl Belediyesi Kariyer ve İstihdam Merkezine ulaşabilirler.
11 Mayıs 2026
Genel
Altın Adımlarda Şampiyonlar Belli Oldu
İnegöl Belediyesi’nin İlçe Milli Eğitim Müdürlüğü iş birliğinde bu yıl 2’ncisini düzenlediği Altın Adımlar İlkokullar ve Ortaokullar Arası Halk Dansları Yarışması, öğrencilerin renkli gösterilerine sahne oldu. Toplam 13 okulun katıldığı yarışmada dereceye giren okullar ödüllerini aldı.İnegöl Belediyesi ile İnegöl İlçe Milli Eğitim Müdürlüğü iş birliğinde düzenlenen Altın Adımlar İlkokullar ve Ortaokullar Arası Halk Dansları Yarışması büyük bir coşku ve yoğun katılımla gerçekleştirildi. Geçtiğimiz yıl yalnızca ilkokullar arasında yapılan organizasyon, bu yıl ortaokulların da katılımıyla daha kapsamlı bir şekilde düzenlendi. Yarışmada; 8 ilkokul ve 5 ortaokul olmak üzere toplam 13 okul sahne aldı. İlkokul kategorisinde Cemil Sönmez, Ticaret ve Sanayi Odası, Şakir Lakşe, Fatih, Hacer Salih Yıldız, Cumhuriyet, Huzur ve İnegöl İlkokulu yer alırken; ortaokul kategorisinde ise Selçuk Yahşi, İstaş Kentaş, Cerrah, Sezai Karakoç ve Gaziosmanpaşa Ortaokulu öğrencileri performans sergiledi.DERECEYE GİREN OKULLARİnegöl İlçe Kapalı Spor Salonunda yapılan yarışmada, öğrencilerin halk oyunları kültürünü yaşatmak ve gelecek nesillere aktarmak amacıyla hazırladığı gösteriler izleyicilerden tam not aldı. Yarışmanın değerlendirmesi ise Türkiye Halk Oyunları Federasyonu tarafından belirlenen jüri üyeleri tarafından yapıldı. İlkokul kategorisinde Şakir Lakşe İlkokulu birinci olurken, Ticaret ve Sanayi İlkokulu ikinci, Hacer Salih Yıldız İlkokulu ise üçüncü oldu. Ortaokul kategorisinde ise Sezai Karakoç Ortaokulu birincilik elde ederken, İstaş Kentaş Ortaokulu ikinci, Gaziosmanpaşa İmam Hatip Ortaokulu üçüncü sırada yer aldı.ÖDÜLLER SAHİPLERİNİ BULDUYarışma sonunda her iki kategoride dereceye giren okullara ödülleri takdim edildi. Birincilere 20 bin TL, ikincilere 15 bin TL, üçüncülere ise 10 bin TL para ödülü verildi. Ayrıca organizasyon kapsamında en iyi koreografi, en iyi müzik, en iyi kostüm ve en iyi kurgu gibi teknik dallarda da plaketler sahiplerini buldu.TÜM ÖĞRENCİLERİMİZ BİZİM GÖZÜMÜZDE BİRİNCİDİRRenkli görüntülere sahne olan yarışma, öğrencilerin sahne performansları ve halk oyunlarına kattıkları enerjiyle izleyenlerden büyük alkış aldı. Ödül töreninde kısa bir selamlama konuşması yapan İnegöl Milli Eğitim Müdürü Halil İbrahim Zengin, “İnegöl Belediyemiz ile İlçe Milli Eğitim Müdürlüğümüzün düzenlediği Altın Adımlar Halk Dansları Yarışması coşku dolu şekilde geçti. Halk oyunları zor iştir. Emek ister, sabır ister. İlmek ilmek dokursunuz. Bugün burada 8 ilkokulumuz, 5 ortaokulumuz yarıştı. Hepsi gönlümüzün birincisi. Jüri de zor karar verdi. Ancak nihayetinde bu bir yarışma birinci, ikinci, üçüncüler belirlenecek. Ancak biz tüm öğrencilerimizi birinci kabul ediyoruz. İlçe Milli Eğitim Müdürlüğü olarak yarışmaya katılan tüm okullarımıza 10 bin TL destekte bulunacağımızı ifade ediyorum. Belediye Başkanımıza da eğitime verdikleri destek için teşekkür ediyorum” dedi.BÖYLESİNE BİR GENÇLİĞE SAHİP OLMAK GURUR VERİCİİnegöl Belediye Başkanı Alper Taban ise kendini çok şanslı addettiğini ifade ederek şöyle konuştu: “Böylesine güzel bir eğitim ordusuna, böylesine güzel hizmet veren bir milli eğitim kadrosuna sahibiz. Milli Eğitim Müdürümüz, okul müdürlerimiz, öğretmenlerimiz öğrencilerimiz… Aynı şekilde çok değerli velilere sahibiz. Evlatlarını yetiştirmek adına dertleniyorlar. En büyük gurur da böylesine güzel bir gençliğe, öğrenci kitlesine sahip olmak. Öğrencilerimizi kutluyorum, her birini tebrik ediyorum. 23 Nisan vesilesiyle daha önce bu programı yapacaktık, ertelenmişti. Bu vesileyle ben bir kez daha öğrencilerimizin 23 Nisan Ulusal Egemenlik ve Çocuk Bayramını kutluyorum. Başta Gazi Mustafa Kemal Atatürk ve tüm büyüklerimizi rahmetle, minnetle anıyorum.”“Öğrencilerimiz halk oyunlarında bugün çok güzel performanslar sergilediler. Okullarımızda bu manada kulüplerimiz var. Halk danslarıyla ilgilenen öğrencilerimizin de sayısı arttıkça çok daha güzel başarılar elde edilecek. Belediyemizin de bir halk dansları ekibi var. Onlar da çok güzel başarılar elde ediyorlar. İnşallah biz İnegöl’de kültürün, sanatın, sporun, eğitimin zirvesine çıkmak adına, öğrencilerimizi daha nitelikli geleceğe hazırlamak adına bu organizasyonlara, çalışmalarımıza daha fazlaca devam edeceğiz.”
11 Mayıs 2026
Genel
Web Sitelerimiz
Web Sitelerimiz
İnegöl Belediyesi'ne ait web sitelerini inceleyebilirsiniz.
İnegöl Belediyesi